Tilda's World

Tilda's World
In een tijdschrift kwam ik Tilda's world tegen. De kleuren van de stofjes sprongen er voor mij gelijk uit en wilde zo snel mogelijk beginnen. Mijn 1e Tildakit was een feit. Sindsdien heb ik meerdere 'angels' gemaakt. Ik keek elke keer weer uit naar een nieuw seizoen. Christmas, Spring, Summer.... Ik vind het geweldig om elk seizoen weer nieuwe dingen te maken voor in het huis. De eerst Tildapop heb ik met de hand gemaakt, maar de 2e ging toch sneller met de naaimachine. Ik kan niet wachten op de herfst, want ik heb al zat ideeën!

zaterdag 3 september 2011

Tutorial Tilda


Deze tildapop heb ik gemaakt voor een vriendinnetje die haar eigen bedrijfje heeft in taarten 'cakes by bien'
De inspiratie en kleuren  heb ik gehaald van haar website.
Ik zal stap voor stap laten zien hoe ik deze tildapop heb gemaakt

Als eerste heb ik een ontwerp gemaakt. Ik wilde het logo gebruiken in het short van de pop



Het patroon voor de Tildapop heb ik uitgeknipt, de stofjes liggen klaar......beginnen maar!!!
Als eerste naai je de 2 kleuren stofjes aan elkaar met de goede kant op elkaar
Daarna strijk je de stof  op de verkeerde kant open

Je legt het been van tilda op de verkeerde kant van de stof, precies op de lijn. De benen moeten natuurlijk 2 keer gemaakt worden
Dit doe je hetzelfde bij de armen. Zorg ervoor dat je een linker en rechterarm maakt
Je naait alle onderdelen langs de lijn van het patroon

Ongeveer 1 cm van het patroon knip je alles uit. Daarna geef je knipjes in de rondingen zodat de stof straks mooier valt

Het vullen van de pop is soms een priegelwerk doordat je ervoor moet zorgen dat alles goed opgevuld moet zijn. dit doe ik met behulp van de achterkant van een ronde penseel
Ik heb het logo eerst uitgeprint en daarna precies nagemaakt van vilt. Dit is een heel precies werkje, maar het is goed gelukt
Voor het aanzetten van de armen, gebruik ik doorzichtig garen, zodat je de steekjes minder zult zien
De jurk en het short rimpel je hoog in het lijfje en zet het vast
Vergeet niet de benen door te stikken. Hierdoor krijg je knieen en kan je tildapop makkelijker zitten
Voor het haar begin ik met de pony. Hier gebruik in borduurgaren voor in de kleur die past bij de rest van het haar
Aan de zijkant en achterkant plaats ik spelden om zo het tildahaar verder aan te brengen
Dan begint het afwerken. Voor de oogjes gebruik ik de achterkant van een speld en een klein beetje zwarte acrylverf. Voor de wangen gebruik ik een beetje rouge

Een lintje aan de bovenkant van de jurk, een kantje aan de onderkant van de legging, een roosje in het haar, wat bloem voor het 'taarten maken' effect en klaar is Tilda!
Ik ben heel benieuwd wat mijn vriendin hiervan gaat vinden!!!

5 opmerkingen:

paula zei

Nou je vriendin zal deze tilda vast prachtig vinden groetejs Paula

Lies zei

Hoi Paula,
Het was inderdaad een succes. Ze vond het ontzettend leuk!!

Yvonne zei

Wat handig deze uitleg, bedankt. Ik ga er misschien ook wel binnenkort aan beginnen.

Anneke zei

Hoi Marlies,

Erg leuk geworden deze pop! Ik spendeer bijna ieder vrij uurtje momenteel aan ´Tilda´....het is verslavend!

Groetjes,

Anneke

Lies zei

Hey Anneke!!
Ja verslavend he!!!! Wordt het niet eens tijd voor een blog? Dan kan ik jouw creaties bewonderen!!!

Groetjes!